Senarai PASTI

KAWASAN BATU

PASTI AL – RASYIDIN

Lot 2125 / 37,

Kg. Padang Balang,

51 000 Sentul, Kuala Lumpur

Tel : 012-325 9596 (Cikgu Faziah)

PASTI IBN SINA

Lot 2125 / 37,

No 179, Jalan Taman Dato Senu 4,

51 000 Kuala Lumpur

Tel : 016-223 2718 (Ust. Abu Bakar)

 KAWASAN BANDAR TUN RAZAK

     PASTI AL – AULAD

No 18, Persiaran Minang 2,

Taman Minang, Cheras

56 000 Kuala Lumpur

Tel :  019-3947311 (Cikgu Ida)

                      019-286 5611 (En. Abd Halid)

PASTI AL – RAUDHAH 

No 20, Jalan Midah Tengah 3,

Taman Midah,

56 000 Kuala Lumpur

Tel :  03-91313795 (Cikgu Yati)

                   019-286 5611 (En. Abd Halid)

PASTI EHSANIAH

No 1, Jalan Damai Indah 4,

Taman Damai Indah,

56 000 Kuala Lumpur

Tel : 017-3485670 (En. Sajahan)

KAWASAN CHERAS

PASTI AL – KAUTHAR

No 21, Jalan Baiduri 1B,

Taman Desa Baiduri,

Cheras, Kuala Lumpur

Tel : 019-269 8829 (Cikgu Syamila)

 

KAWASAN LEMBAH PANTAI

PASTI NURUL IMAN

E-00-03 & E-00-04, PPR Seri Cempaka

Pantai Dalam

59200 Kuala Lumpur

Tel : 019-3349925 (Cikgu Idah)

PASTI AS-SALAM

 Lot 12, Perumahan MARA Seri Pantai

Tel : 012-935 5015 (En. Abd Rahman)

PASTI AN-NUR

Surau Al-Ikhlas,

Jalan Kubur,

59100, Kuala Lumpur

Tel : 013-378 0394 (Ust. Adlin)

PASTI AL-FURQAN

Lot 54, Jalan Pasir Rendah,

Kg. Pasir Baru, Petaling,

58200 Kuala Lumpur

Tel : 013-378 0394 (Ust. Adlin)

PASTI AS-SOFI

2-0-5, Pangsapuri Suci,

Jalan Sri Jati 3, Taman Sri Jati,

Off Jalan Puchong,

58200 Kuala Lumpur

Tel : 017-679 4124 (Cikgu Noni)

PASTI AN-NURHIDAYAH

Surau An-Nurhidayah, Perumahan Pantai Permai

Lembah Pantai, Kuala Lumpur

Tel : 013-3331712  (Cikgu zainab)

KAWASAN SEGAMBUT

PASTI AL – HUDA

Lot 546, Jalan Kelapa,

Segambut Bahagia,

51200 Kuala Lumpur

Tel : 019-306 0241 (Cikgu Zana)

PASTI HUDA SPPK

No 39 A, Jalan Dutamas Seroja 1,

Taman SPPK, Segambut,

51200 Kuala Lumpur

Tel : 019-330 7582 (Cikgu Khatijah)

PASTI AN-NAJAH

Lot 13610, Jalan Jambu 2,

Batu 5, Jalan Kepong,

Kampung Seri Delima,

52000 Kuala Lumpur

Tel : 019-330 7582 (Cikgu Khatijah)

KAWASAN TITIWANGSA

PASTI AL-HIDAYAH

No 14, Jalan Gurney,

54 000 Kuala Lumpur

Tel : 03-4251 7661 / 019-211 4473 (Cikgu Rozi)

PASTI AL-UMMAH

No 1, Jalan Kepah,

Kg Pandan,

54 000 Kuala Lumpur

Tel : 03-9200 5308 / 019-633 8257 (Cikgu Ayu)

PASTI IBN KHALDUN

Taman Seri Rampai,

43300 Setapak,  Kuala Lumpur

Tel:03-4021 1153 / 013-300 6085 (En.Azim)

 

KAWASAN WANGSA MAJU

PASTI AL – HILMI

No 29, Jalan 72/26,

Taman Sri Rampai,

43 300 Setapak, Kuala Lumpur

Tel : 013-343 1788 (En. Maturudi)

143 Responses to “Senarai PASTI”

  1. pemudawilayah August 13, 2009 at 3:53 am #

    Wa’alaikumussalam..

    Berkenaan yuran, PASTI tidak meletakkan harga yang standard di semua tempat. Ia bergantung kepada PASTI itu sendiri dengan mengambil kira lokasi dan keadaan/faktor sekeliling. Harap ia menjawab persoalan pihak puan. Sekian, terima kasih.

  2. PENGARAH PASTI WP August 28, 2009 at 7:40 am #

    Salam

    Untuk makluman pn Izma, PASTI bt 9, Jln Kebun & PASTI Tmn Permata terletak di dalam pentadbiran PASTI Selangor, bukan WP.

    Apapun, saya ingin menambah, memang tiada ‘standard fees’ pd PASTI-PASTI yang ada.

    Biasanya kadar yuran yang dikenakan adalah bergantung kepada kos pengurusan dan pentadbiran yang ditanggung. Antara lain meliputi sewa premis, elaun guru, peralatan dan kemudahan-kemudahan lain yang memerlukan kos pembiayaan.
    Demikian juga kos pengurusan PASTI di kaw luar bandar tidak setinggi beban PASTI dalam bandar.

    Namun, PASTI tetap menjadikan kebajikan sebagai elemen utama perkhidmatan, bukannya keuntungan.

    TQ kepada pn yg menjadikan PASTI sebagai pilihan pendidikan awal anak.

  3. Hjh Aziah Alias September 3, 2009 at 8:23 pm #

    Tahniah diatas perkembangan PASTI Wilayah Persekutuan. Semoga tahun 2010 akan bertambah lagi ahlinya. Saya drp PASTI Az Zahrah 4 mengharapkan beberapa kerjasama yang dapat meningkatkan lagi mutu perkhidmatan kami.
    Sekian ,terima kasih

  4. pengarah PASTI WP September 10, 2009 at 8:14 pm #

    Salam

    TQ kepada Hjh Aziah Alias atas keprihatinan terhadap PASTI WP.

    Begitulah kami di sini. Amat sukar untuk dapatkan ruang pasti baru. Hampir keseluruhan tempat mahal! Bayangkan kos permulaan yang perlu ada dlm tangan tak kurang RM10k! Flat2 pula bawah DBKL. Mana yang bwh pemaju, kena berhadap pula dgn birokrasi. Maklumlah ramai yang fikirkan nilai komersial di sini!

    Apapun kami cuba kembangbiakkan lagi pasti ni. 2010 ni kami lancarkan Pelan Pembangunan PASTI WP 2010 (PPP WP 2010). Moga Allah memudahkan urusan kami. Jadi, kalau hajah Aziah atau sesiapapun yang ada petunjuk tentang lokasi atau premis yg sesuai untuk pasti khusus untuk 2010 ni sila hubungi kami.

    Syukran dan selamat beribadah…

  5. pemudawilayah September 29, 2009 at 2:54 am #

    Di kawasan Putrajaya tiada PASTI namun terdapat sebuah Tadika bernama Tadika Islam Al-Hadhari di Presint 9.

  6. Hazllin September 29, 2009 at 7:55 am #

    Saya mencari Tadika PASTI sekitar kawasan Sg. Besi dan Desa Tasik. Harap dapat membantu. Terima Kasih.

  7. pemudawilayah September 29, 2009 at 6:31 pm #

    Pasti Wilayah yg terdekat dengan kawasan Sg Besi ialah Pasti Ar-Raudhah di Taman Midah. Puan boleh menghubungi 0391313795 untuk maklumat lanjut berkenaan PASTI Ar-Raudhah. Sekian, terima kasih

  8. mohd rosdan October 6, 2009 at 2:15 pm #

    Saya selaku pengurus pasti As Sofi mohon supaya alamat pasti saya di perbetulkan
    Pasti As Sofi
    2-0-5 Pangsapuri Suci,
    jln sri jati 3, Tmn Sri Jati,
    off jln Puchong
    58200 KL.

  9. cikgu pasti putra permai October 7, 2009 at 7:16 am #

    assalamualaikum, to puan azlina. puan ada bertanyakan tentang pasti yang berdekatan di bandar putra permai atau bandar equinne. untuk pengtahuan puan, pasti putra permai telah ditubuhkan pada tahun ni. untuk maklumat lanjut, puan boleh menghubungi:

    puan hasnah (pengurus pasti)- 016-3469907
    pej pasti putra permai-0389413357
    alamat pasti: no 1, jalan pp52, taman pinggiran putra

  10. NUR HILMY October 10, 2009 at 3:37 pm #

    Salam Moderator,

    Saya ingin mewar-warkan berkenaan penubuhan PASTI Ibn Khaldun (di bawah kelolaan Pemuda PAS Titiwangsa) yang akan beroperasi insyaAllah pada 1 Januari 2010 di no 27, Jalan 29/26, Taman Sri Rampai, 53300 Setapak KL.

    Antara perkhidmatan yang disediakan adalah: 1) Pengangkutan pergi dan balik 2) Khidmat penjagaan sementara (Transit) 3) Kelas berhawa dingin 4) Kelas Iqra’. Terdapat 2 sessi pembelajaran pagi (8 – 11) atau petang (2 – 5).

    Kepada semua ibu bapa yang berminat untuk pendaftaran anak, sila hubungi Ustaz Suhaimi (019-603 9187) atau En Faizal – Pengurus PASTI (017-312 8646).

    Terima kasih

  11. Saliha Othman October 12, 2009 at 7:00 am #

    Salam Tuan,

    saya duduk di Bandar Putra Permai / Seri Kembangan..bila saya membaca reference tuan diatas bahawa disini tiada PASTI, adakah Tadika Islam Al-Hadhari di precint 9 seperti PASTI jugak..
    Saya ingin yg terbaik buat anak saya, begitu juga org2 lain..biarlah Islam menjadi tunggak kehidupan kanak-kanak kerana itulah pangkal pokok yang harus dijaga sebaik mungkin…InsyaAllah..harap feedback dr pihak Tuan…

  12. pemudawilayah October 20, 2009 at 6:55 am #

    Minta maaf tuan. Pembetulan telah pun dibuat. Segala kesulitan amat dikesali.

  13. pemudawilayah October 20, 2009 at 6:58 am #

    Salam Kak Saliha,

    Kak Saliha boleh menghubungi PASTI yang terdekat di kawasan tersebut seperti di bawah :

    puan hasnah (pengurus pasti)- 016-3469907
    pej pasti putra permai-0389413357
    alamat pasti: no 1, jalan pp52, taman pinggiran putra

    Harap dapat membantu

  14. Park Soo November 4, 2009 at 7:01 am #

    Salm utk En Rahim,

    Rasanay PASTI terdekat dengan Bukit Tunku ialah di kawasan Segambut, samada di Taman SPPK atau di Segambut Bahagia. Boleh hubungi nombor2 di atas.

    Terima kasih.

  15. FAIZAL SANUSI December 9, 2009 at 3:39 pm #

    Assalamu’alaikum.
    Sekadar berkongsi minda. Tuan2 & Puan2 sekalian, ramai manusia dewasa kini menceburi pelbagai bidang dan kerjaya dalam kehidupan. Kita sudah ada angkasawan, ada jurutera, doktor, ahli-ahli profesional dan lain-lain lagi. Kita juga ada pemimpin-pemimpin yang tidak kurang hebat. Kita juga ada orang-orang biasa dengan pekerjaan biasa-biasa sahaja. Namun mereka ini semua tahu asas-asas kehidupan yang paling asas sekali… iaitu MEMBACA! Mereka tahu MENULIS, MENGIRA (KENAL NOMBOR) dan amalan-amalan asas dalam agama. Insaflah bahawa semua ini mereka perolehi dengan belajar di sekolah yg paaling awal iaitu sekolah Tadika! Maka dengan ini saya menyeru Tuan2 & puan2 supaya HANTARlah anak-anak anda ke tadika PASTI! InsyaAllah anak-anak anda bukan sahaja berjaya di dunia bahkan akhirat! InsyaALLAH..

    FAIZAL-PENGURUS PASTI IBNU KHALDUN, TMN SRI RAMPAI. KL

  16. mohd faiz December 17, 2009 at 2:37 pm #

    Salam

    Kepada ibu bapa yang tinggal di sekitar Damai Indah, Desa Baiduri, Cheras Utama, Damai Perdana, Alam Damai, anda boleh menghantar anak2 anda ke PASTI Ehsaniah yang terletak berdekatan dengan Pasaraya Bintang

    Untuk maklumat lanjut, sila hubungi saya di talian 019-754 1517

  17. zaida January 5, 2010 at 8:25 am #

    salam..saya nak tanya ada x pasti yg perlukan guru di area pantai dalam,saya bekas guru pasti di negeri sembilan,wilayah dan selangor dah hampir 9 tahun mengajar di pasti.Tahun ni saya akan kawin dan ikut suami tinggal di pantai dalam.harap jika ada kekosongan jawatan bermula bulan Mei 2009.Dulu saya pernah mengajar di pasti Ar-Raudhah bandar tun razak dan pasti Al-kausar di Desa Baiduri Cheras.Jika nak maklumat lanjut mengenai saya boleh tanya pada En.Halid.Pemuda Wilayh.Wassalam

  18. PASTI AN-NAJAH KULIM February 19, 2010 at 12:49 am #

    salam ziarah. ana mencari alamat dan no tel pasti di putrajaya.harap dapat membantu.
    syukran jazilan.

  19. Rasiah February 22, 2010 at 3:12 am #

    Salam. saya nak membuka cawangan Tadika Pasti. Apa syarat dan kelayakan?

  20. pemudawilayah February 22, 2010 at 7:07 am #

    salam..akak boleh menghubungi YDP Pas Putrajaya iaitu Ust Nazir 012 3794534

  21. Rasiah February 22, 2010 at 11:54 am #

    Terima kasih atas maklumat yang diberikan.

  22. wanmohd February 27, 2010 at 5:10 am #

    Lihatlah betapa dahaganya masyarakat kpd pend islam. jangan sesiakan harapan ibubapa. wpun byk juga tadika2 islam,namun ibubapa lebih yakin dengan PASTI kerana semangat pengorbanan guru2 dan lembaga pengurusnya.
    Kalau boleh diperbanyakkan kelas2 PASTI.
    Dekat Bandar Permaisuri bila nak buka?

  23. subaina March 3, 2010 at 5:04 am #

    salam..
    saya ingin mendaftar anak saya di PASTI. Boleh saya dptkan alamat atau no yg bleh dihubungi PASTI yang terhampir.saya tinggal di Datok Keramat.jika tak salah saya di AU1,tmn keramat ada PASTI.tp x tahu alamat lengkap.

  24. PASTI WP. March 9, 2010 at 3:19 am #

    Posted by Suraya on Mac 2, 2010 at 1:41 am

    Merujuk kepada pn Suraya, boleh hubungi pengarah PASTI WP? tel. 013-378 0394. Syukran.

  25. Pengarah PASTI WP. March 9, 2010 at 3:31 am #

    Posted by NORHANITA on Mac 1, 2010 at 10:30 am

    Pn Norhanita adalah dirujuk.

    Pertamanya, Selayang adalah dalam jajahan PASTI Selangor.. tapi utk perbincangan dan ke arah kecemerlangan anak2, PASTI WP mengalu-alukan maklumat/teguran/ nasihat…

    Keduanya, betullah apa yg disebut olh guru tu bahawa PASTI mempunyai silibus dan perancangan mengajar hariannya.

    Namun, dalam kes spt anak pn, tidak salah utk puan utk bertanya.

    Cuma lebih molek lagi kalu pn dpt berurusan ‘face to face’ dgn yg berkenaan utk dapat penjelasan yg lebih lanjut. Mungkin ada jawabannya.
    Apapun, pihak pengurusan PASTI di mana2 tempat sentiasa menekankan amanah dan integriti dalam tugasan..

    Teruskan untuk memberi teguran jujur dan nasihat baik kepada kami. Kita sama2 berusaha menjana generasi al-Qur’an…

  26. Pengarah PASTI WP. March 9, 2010 at 3:39 am #

    Posted by wanmohd on Februari 27, 2010 at 5:10 am

    Lihatlah betapa dahaganya masyarakat kpd pend islam. jangan sesiakan harapan ibubapa. wpun byk juga tadika2 islam,namun ibubapa lebih yakin dengan PASTI kerana semangat pengorbanan guru2 dan lembaga pengurusnya.
    Kalau boleh diperbanyakkan kelas2 PASTI.
    Dekat Bandar Permaisuri bila nak buka?

    Respon kami:

    TQ kpd En Wanmohd..

    Dasar kami sememangnya utk menambahgiatkan PASTI di semua tempat di WP.

    Cuma halangan besar kami adalah utk dptkan premis atau lokasi yg sesuai. Banyak kediaman di WP adalah flat2 DBKL dan pemaju2 yg tidak mungkin membenarkan PASTI beroperasi.

    Apapun kami sentiasa mencuba…

    Jadi, kami amat berharap en Wanmohd atau sesiapa sahaja agar dapat membantu, maklumkan pd kami lokasi/premis utk kami sewa dan jadikan sebagai PASTI. Syukran.

    Bersama menjana generasi al-Qur’an.

  27. Pengarah PASTI WP. March 9, 2010 at 3:41 am #

    Posted by Rasiah on Februari 22, 2010 at 3:12 am

    Salam. saya nak membuka cawangan Tadika Pasti. Apa syarat dan kelayakan?

    Respon kami:

    Pn blh menghubungi pengarah PASTI WP dengan segera. Tel: 013-378 0394.

  28. azlina aziz March 9, 2010 at 11:41 am #

    salam. saya ingin mencari PASTI sekitar KL dan anak saya berusia 4 tahun. masih adakah kekosongan? saya tinggal d kuaters kerj jln u-thant dan bekerja di wangsa melawati. saya ada ke PASTI ummu aiman, tmn permata- tp dimaklumkan kelas bg sesi pagi telah penuh. harap pihak tuan dapat bantu saya. terima kasih.

  29. pemudawilayah March 10, 2010 at 4:49 am #

    salam’alaik..
    Puan boleh menghantar anak ke PASTI Al-Hidayah di Jalan Gurney atau ke PASTI Ibn Khaldun di Taman Seri Rampai, Setapak atau ke PASTI Al-Hilmi di Taman Sri Rampai, Setapak.
    Puan boleh rujuk di senarai PASTI WP untuk alamat dan nombor perhubungan. Terima kasih. Harap dapat membantu

  30. shahrina April 9, 2010 at 5:21 am #

    Assalammualaikum kepada warga PASTI…

    Saya ingin tahu dimanakah pusat asuhan PASTI di sekitar PUTRAJAYA kerana sebelum ini saya dan suami menetap di GOMBAK. Kini kami menetap di PUTRAJAYA di Presint 18. Ingin tahu dimanakah pusat asuhan PASTI yang berdekatan. Kerjasama daripada pihak tuan amat saya harapkan dan didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

  31. pemudawilayah April 13, 2010 at 6:55 am #

    Wa’alaikumussalam
    Puan Rokiah boleh merujuk di blog PASTI Perak iaitu http://pastiperak.blogspot.com/.
    Sekian, harap membantu. Terima kasih

  32. Najwa May 1, 2010 at 3:11 pm #

    Assalammualaikum…

    Saya ingin bertanya pada pihak tuan. Di kawasan kajang ada tak tadika pasti…saya sedang mencari tadika utk anak saya tahun depan..klu blh saya ingin mdpatkan alamat dan no telefon jika ada.terima kasih.

    Wassalam

  33. Rokhaizat binti Hj. Rahmat May 6, 2010 at 5:17 am #

    Assalamu’alaikum wbt.

    Alfu mabruk buat pengurusan PASTI WP. Semakin ramai ibu / bapa yang berkesedaran untuk menghantar anak-anak ke institusi pendidikan ISLAM, khususnya PASTI. Semoga amanah yang diberi tidak di sia-sia kan. Kepada ibu / bapa di luar sana, usah gundah untuk memberi kepercayaan kepada pentadbiran & tenaga pengajar PASTI. Saya salah seorang lepasan PASTI Nurul Iman, Kg. Kerinchi pada tahun 1991/1992. Di mana, mak saya juga adalah salah seorang dari tenaga pengajar di situ. (Pn. Nor Hayati Norhan) Setakat ini Alhamdulillah kebanyakan dari pelajar lepasan PASTI telah berjaya, masing-masing ada yang telah bekerja dan masih menuntut di institusi dalam dan luar negara. Ada yang mengambil bidang perubatan di dalam negara, kejuruteraan di Perancis & US. In fact, ada juga lepasan PASTI yang mendalami bidang hafazan Al-Quran di peringkat pengajian tinggi. Syukran kepada semua pendidik-pendidik kami!

  34. mohd azhar bin shahsudzaman May 8, 2010 at 4:34 pm #

    assalam’mualaikum…..

    syabas dan syukur kehadrad allah subhanahuataala….kerana adanya pusat asuhan tunas islam(PASTI),sebegini dapat mendidik anak-anak kejalan yang diredho oleh allah hendaknya.insya’allah……syabas buat pengurusan PASTI.semoga pendidik-pendidik,mendidik dengan lebih keiklasan dan di berkati allah,amin yaarobbilalamin……….

    dari saya, bapa salah seorang murid Pasti,

  35. Shariff May 9, 2010 at 9:38 am #

    Assalamualaikum..saya mempunyai seorang anak lelaki yang sgt aktif..thn depan 2011 umurnya genap 4 thn..saya ingin menghantarnya ke tadika islam supaya dia mendapat ilmu pendidikan di dunia dan juga di akhirat.Di sini saya ingin bertanya,apakah sukatan pelajaran yang diajar di PASTI?Bolekah saudara jelaskan dgn lebih lanjut?

    Sekian Terima Kasih..

  36. amin May 13, 2010 at 1:34 pm #

    assalamualaikum. Kwasan danau kota ada tak pasti skali dengan nurseri.

    Harap dapat beri input. Jazakallah

  37. pemudawilayah May 16, 2010 at 4:55 am #

    wa’alaikumussalam. Minta maaf tuan. Kawasan danau kota setakat ini masih belum ada PASTI lagi.

  38. azura June 9, 2010 at 4:59 am #

    Assalamualaikum,

    Saya mengetahui ttg PASTI melalui pengasuh anak saya.
    Sememangnya saya dan suami berhasrat mencari tadika islam dan mengajar bahasa inggeris.
    Boleh saya tahu subjek2 yang akan di ajar kepada anak2 kami jika di hantar ke PASTI.
    Untuk makluman, saya tinggal di Taman Tenaga, Kajang iatu berdekatan Hentian Kajang. Saya dimaklumkan terdapat PASTI berdekatan rumah saya. Dengan ini, saya ingin mengetahui alamat PASTI yang terdekat dan no.tel yang boleh saya hubungi.

    Sekian, terima kasih.

  39. AZZIHA BINTI ABDUL WAHAB June 11, 2010 at 11:58 am #

    Assalamualaikum…
    Saya nak tanya…ada x PASTI yang beroperasi di kawasan Selayang…serta waktu operasinya sampai jam berapa…terima kasih …harap soalan saya ini dapat mendapat perhatian pihak tuan…

  40. Sabariah June 14, 2010 at 3:00 am #

    Assalamualaikum,

    saya nk tau bolehkan saya hantar anak saya ke PASTI berdekatan sedangkan skrg dah nk masuk bulan Julai 2010. sbb anak saya mengadu dia dah bosan duduk di rumah pengasuh..adakah kemasukan ke PASTI hanya boleh pada awal tahun atau pada bila2 masa??utk pengetahuan anak saya dah nk masuk 4 thn.officialnye thn dpn br nk masukkan tadika tp dah asik mengadu bosan terfikir juga kalu boleh dimasukkan ke PASTI at any time..terima kasih kerana membantu..

  41. Nur Haizah Abu Hamid July 5, 2010 at 2:30 am #

    assalammualiakum..saya haiza duduk di puncak alam,ada tak tadika pasri di kawasan puncak alam?boleh ke bagi detail2 nya?terima kasih

  42. SAIDATUL July 6, 2010 at 6:10 am #

    ASSALAMUALAIKUM, BOLEH SAYA BERTANYA TADIKA PASTI YANG TERDEKAT SEKITAR BANDAR PUNCAK ALAM, SELANGOR ADA KE? SAYA NAK HANTAR ANAK SAYA TAHUN DEPAN

  43. pemudawilayah July 6, 2010 at 6:46 am #

    Wa’alaikumussalam

    Buat Puan Nur Haizah dan Saidatul, pihak Puan bolehlah menghubungi pihak pengurusan di Puncak Alam (013-3331681) ataupun menghubungi pihak pengurusan PASTI Kawasan Kuala Selangor (019-2319872) untuk maklumat lanjut. Harap maklumat ini dapat membantu pihak Puan. Terima kasih

  44. Kalsom Ibrahim July 7, 2010 at 3:35 am #

    salam,
    Saya ingin bertanya adakah PASTI di sekitar kawasan Selayang. Untuk makluman anak saya baru sahaja menghabiskan pengajian nya di UTM Sekudai dan amat berminat untuk mengajar di PASTI sekiranya ada kekosongan di sekitar kawasan Selayang.

    Sekian, terima kasih Wassalam.

  45. pemudawilayah July 7, 2010 at 4:33 am #

    Salam’alaik..

    Pihak Puan Kalsom bolehlah menghubungi PASTI Kawasan Selayang, 019-3855634 untuk maklumat lanjut. Harap dapat membantu. Terima kasih kerana sudi melayari web PASTI WP.

  46. pemudawilayah July 13, 2010 at 8:28 am #

    Wa’alaikumussalam
    Puan Rozita, PASTI yang terdekat di kawasan tersebut adalah PASTI An-Najah. PASTI ini terletak di belakang Pasaraya Brem Mall, Kepong. Puan juga boleh menghubungi Puan Siti Khatijah untuk maklumat lanjut di talian 019-330 7582. Harap dapat membantu Puan.

  47. azam July 21, 2010 at 4:38 am #

    Assalamua’laikum w.b.t.

    Saya nak bertanya berkaitan PASTI kawasan SPPK Segambut:
    1. Umur yang boleh masuk PASTI
    2. Kadar harga masuk pendaftaran.
    3. Kadar bulanan.
    4. Dari pukul berapa ke berapa.
    Sekian terima kasih.

  48. pemudawilayah July 21, 2010 at 5:00 am #

    Wa’alaikumussalam w.b.t.

    Bagi menjawab soalan Encik Azam berkenaan PASTI SPPK Segambut :
    1. Umur untuk masuk PASTI ialah 4, 5 dan 6 tahun
    2. Kadar harga masuk pendaftaran :
    RM 460 (kelas sahaja)
    RM 550 (transit)
    3. Kadar bulanan :
    RM 100 (kelas sahaja)
    RM 210 (transit)
    4. 8.30 pagi – 12.30 tengahari (kelas)
    8.30 pagi – 6.00 petang (transit)

    Untuk maklumat lanjut, Encik Azam bolehlah menghubungi Pengurus PASTI Huda SPPK, Segambut, Puan Khatijah (019-3307582). Harap membantu Encik Azam.
    Terima kasih

  49. Pengarah PASTI WP August 3, 2010 at 5:32 am #

    Salam.

    Respon utk Shahrina on April 9 berkenaan PASTI di Putrajaya. Insya Allah tahun 2011 nanti sebuah PASTI akan muncul di sana. Doakan segala urusan dipermudahkan Allah.

    Respon utk sdr. Amin on Jun 4, pihak kami tak dapat bertindak di atas laporan sdr disebabkan ketidakjelasan maklumat (PASTI mana tu?). Jika melibatkan pasti-pasti di WP, sila hubungi segera saya di talian 013-378 0394. Jika bukan di WP, sila salurkan info/komen kpd yg berkenaan…

    Respon utk banting on Julai 1, pasti ini bukan di dalam wilayah kami. Sila sampaikan komen/cadangan secara langsung kpd pengurus yg terlibat.

    Apapun, kami mengalu-alukan sebarang komen membina/cadangan ke arah penambahbaikan pasti khusus di WP.

    Syukran.

  50. Mohd Shahril September 20, 2010 at 3:51 am #

    salam..sy nk bertanya,bl agaknya pasti di putrajaya akan dibuka..?sy mengharapkan pasti akan dibuka di putarajaya..

  51. mutalip suban September 21, 2010 at 3:18 am #

    ASSALAMUALAIKUM……TUAN

    SAYA INGIN BERTANYA PELUANG PEKERJAAN SEBAGAI GURU DI CAWANGAN PASTI DI SEKITAR KUALA LUMPUR & SELANGOR JIKA ADA KEKOSONGAN ( untuk anak PEREMPUAN saya ). GAJI TERTAKLUK PADA PRASYARAT PIHAK PENGURUSAN TUAN ( TIADA BANTAHAN )

    MINTA HUBUNGI SAYA DI TALIAN – 012-200 8104 MUTALIP….

  52. effieza September 22, 2010 at 3:12 am #

    salam.

    Saya berminat dengan sistem pembelajaran di PASTI. Boleh saya tahu di mana PASTI di kawasan Putrajaya atau kawasan berdekatan?

  53. Marliza, Putrajaya November 2, 2010 at 2:27 am #

    salam, saya ingin dapatkan kepastian ttg TASKA Islam PASTI Putrajaya.dimana lokasi sebenar dan adakah ia diberi nama TASKA AL-Hadhari? yang berada di Presint 9? boleh bg jawapan segera….kerana saya ingin menghantar anak saya yg berumur 2tahun mulai bulan ini (November 2010)

    terima kasih.

    marliza omar (019-2662491)

  54. Puan Dayang November 6, 2010 at 10:20 am #

    salam.

    Saya tinggal di taman miharja Cheras.
    Dimanakah lokasi (PASTI) yg paling dekat di kawasan itu?.

    Terima Kasih.

  55. pn aida November 9, 2010 at 4:03 am #

    salam.

    Saya tinggal di area ampang. saya nak hantar anak saya ke tadika pasti…tapi saya tak tahu kat maner tadika pasti di kawasan ini. Boleh tunjukan atau maklumkan maklumat dimaner terletaknya tadika pasti di area ampang.

  56. JOHARI MOHAMAD NORDIN November 9, 2010 at 4:58 am #

    ASSALAMMUALAIKUM,
    saya ingin meminta senarai PASTI di selayang baru dan nombor telefon sekali

  57. nurul huda November 9, 2010 at 3:59 pm #

    assalamualaikum. Sy tinggal di apartment zamrud, jln klang lama. Sy ingin brtanya adakah trdapat PASTI di kawasan ini, atau di apart. yg brhampiran spt. Apartment mutiara dan apartment delima? Sy mahu mghantr ank sy ke pasti thn hadapan. Sekian, mohon maklumbalas. Jazakumullahu khaira.

  58. ROZIANA November 13, 2010 at 5:22 pm #

    Saya duduk di bandar putra permai. Berminat utk menghantar anak sy akan berusia 4 tahun pd thn dpn di PASTI. Berapa kosnya?

  59. marliza, putrajaya November 15, 2010 at 1:33 am #

    Salam, saya rasa kecewa dengan jawapan PASTI putrajaya bila mana diberitahu bahawa PASTI yg dibuka hanya TADIKA PASTI iaitu utk anak-anak yg berumur 5-6tahun. bagaimana pula dengan TASKA PASTI? yang mana terdiri dari kanak2 umur 2-4 tahun?? anak saya berumur 2 tahun dan saya berhasrat utk menghantar anak saya ke PASTI PUTRAJAYA. tp dimaklumkan tidak boleh kerana yang dibuka hanya utk umur 5-6tahun sahaja…..

    minta hubungi saya dan reply msg saya ni dengan segara kerana saya betul2 ingin menghantar anak saya ke PASTI dengan kadar SEGERA.

    marliza omar @ 019-2662491

  60. pemudawilayah November 16, 2010 at 3:03 am #

    Pasti terdekat ialah pasti Ar-Raudhah di Taman Midah. Puan boeh dapatkan maklumatnya di senarai pasti di blog ini

  61. pemudawilayah November 16, 2010 at 3:05 am #

    Ampang ialah dalam kawasan Selangor. sila layari blog pasti selangor untuk maklumat lanjut

  62. pemudawilayah November 16, 2010 at 3:06 am #

    Selayang ialah dalam kawasan Selangor. Sila layari blog pasti Selangor untuk maklumat lanjut

  63. pemudawilayah November 16, 2010 at 3:08 am #

    Saya tak pasti rumah puan ni terletak dimana. samada selangor atau KL. Yuran pasti berbeza bergantung kepada lokasi dan faciliti yang disediakan

  64. pemudawilayah November 16, 2010 at 3:08 am #

    Puan kena layari blog pasti selangor untuk mengetahui pasti yang terdapat di Nilai

  65. pemudawilayah November 16, 2010 at 3:11 am #

    Pasti hanya menyediakan pendidikan untuk anak-anak yang berumur 4,5 dan 6 tahun sahaja. Disebabkan masalah ruang premis, ada pasti yang tidak menyediakan kelas 4 tahun. Kelas 4 tahun juga memerlukan prasarana dan kemahiran guru yang berbeza jika dibanding untuk kelas 5 dan 6 tahun.

  66. muhamad fauzi November 23, 2010 at 3:37 am #

    boleh saya tahu pasti kawasan bandar sri permaisuri, kuala lumpur

    selain pelajaran agama…english dan math ada tak

  67. Zarinatul November 24, 2010 at 2:39 am #

    Assalamualaikum wbt

    Saya bekerja di KL Sentral. Dimanakah PASTI yang paling terdekat dan menyediakan kemudahan nursery. Saya ingin mendaftar untuk kemasukan 2011.

    Terima kasih

  68. PASTI Putrajaya December 1, 2010 at 8:32 pm #

    Assalamualaikum

    Dukacita dimaklumkan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan, PASTI Putrajaya belum dapat beroperasi pada 1 Januari 2010. Saya bagi pihak PASTI Putrajaya memohon berbanyak-banyak kemaafan disebabkan masalah premis yang hanya dijangka selesai selewat-lewatnya bulan Februari 2011. Walaubagaimanapun, sekiranya ada permintaan yang mencukupi, kami boleh mempertimbangkan untuk memulakan PASTI pada bulan Mac 2011 untuk pelajar 5 dan 6 tahun. Sekiranya berminat, boleh emailkan terus kepada saya di alamat email lokmanhi@yahoo.com. Sebarang perkembangan terkini akan dimaklumkan kemudian. Sekian, terima kasih.

  69. intan terpili December 10, 2010 at 8:00 am #

    Assalamualaikum….

    Saya tinggal di area jalan kuchai lama. Saya berminat untuk menghantar anak saya berusia 4 tahun ke PASTI. Dimanakan PASTI berdekatan dan berapakan bayaran bulanan sekiranya saya menghantar anak saya dari pukul 8 hingga 5, sama dengan waktu kita bekerja..

    terima kasih

  70. fadhilah bt shafie December 16, 2010 at 1:54 pm #

    salam…saya nak tanya pasti yang terdekat dengan taman setiawangsa atau datuk keramat,kuala lumpur

    sekian.terima kasih

  71. Mohd Khairi Hussain December 28, 2010 at 6:46 am #

    Assalamualaikum… saya tinggal di Putrajaya, bila nak buka PASTI kawasan Putrajaya ?

  72. hartiny December 28, 2010 at 8:36 am #

    boleh bg no telefon pasti di putrajaya

  73. pemudawilayah December 29, 2010 at 5:16 am #

    Salam…pasti yang berdekatan dengan taman setiawangsa ialah PASTI IBN KHALDUN, Taman Seri Rampai, tel : 019-6039187(Suhaimi) manakala yang berdekatan dengan Datuk Keramat ialah PASTI Hidayah, No 14, Jalan Gurney tel : 03-4251 7661 / 019-211 4473 (Cikgu Rozi)

  74. pemudawilayah December 29, 2010 at 5:19 am #

    Salam’alaik..setakat ni yang ada di sekitar Bandar Tun Razak hanyalah 3 buah PASTI sahaja iaitu PASTI Aulad di Taman Minang, PASTI Raudhah di Taman Midah dan PASTI Ehsaniah di Taman Damai Indah.

  75. Nisa January 8, 2011 at 7:56 am #

    Assalamualaikum…………….
    Saya nak minta penjelasan berkenaan yuran PASTI. Anak saudara saya telah belajar di PASTI ketika usia 5 tahuan dan bercadang untuk menyambung kembali pada usia 6 tahun. Berapakan yuran yang perlu dibayar sedangkan baju dan buku telah dibeli ketika usia 5 tahun. Mohon penjelasan.

  76. Norhaiza January 11, 2011 at 4:49 am #

    Salam……

    Saya ingn tahu adakah semua tadika pasti tidak menyediakan sarapan pagi untuk murid2nya?

  77. aida February 9, 2011 at 8:06 am #

    Assalamualaikum…..
    Anak saya berusia 3 tahun sekarang, tahun depan saya bercadang untuk menghantarnaya ke PASTI Hidayah jalan Gurney boleh saya dapatkan maklumat tentang pembayaran untuk masuk ke PASTI Hidayah.

  78. siti February 11, 2011 at 7:31 am #

    As’salam.. Saya juga ingin tahu di mana PASTI Putrajaya akan beroperasi? Jadi ke beroperasi bulan mac 2011 nie?

  79. GLaM February 24, 2011 at 3:08 am #

    salam..saya nk tya..berapa umur kanan2 yg bleh dihantar ke PASTI? waktu belajar pula dr pukul berapa ke pukul berapa? bleh tak ambik kelas mengaji iqra sahaja pada hujung minggu?

  80. pemudawilayah March 4, 2011 at 1:17 am #

    Puan siti boleh hubungi sdr Lukman di 0192252106 untuk maklumat pasti di Putrajaya

  81. pemudawilayah March 4, 2011 at 1:18 am #

    Puan boleh hubungi Pn ruzi di 0192114473 untuk maklumat pasti Hidayah

  82. ummi March 22, 2011 at 2:56 pm #

    salam…
    saya nak tau senarai PASTI di bangi selain sek 3 dan 7, sebab sy akan berpindah ke sana, dlm proses memilih rumah, jd lokasi PASTI antara faktor bg sy, kerana sy tidak mahu terlalu jauh, sy mmg nak htr ke PASTI sbb anak tak mau ke sekolah lain setelah pernah cuba PASTI di kuantan.

    TK

  83. Puan Nurmia March 30, 2011 at 1:33 am #

    asalamuailaikum, sy tgl kat subang prdana,subang airport.
    Sy mencari kwsn PASTI dlm area ini.. Tlg bantu sy

  84. Fareza Sahli April 4, 2011 at 5:21 am #

    Assalamualaikum…

    Boleh saya dapatkan alamat dan contact number utk area berdekatan Pandan Jaya? terima kasih :)

  85. siti April 17, 2011 at 3:09 pm #

    Assalamualaikum. ADa tak pasti di kawasan Kuarter klia atau bandar enstek?

  86. ain May 1, 2011 at 3:11 am #

    salam saya nk tya mcm mana nk minta jadi guru/ustazah pasti ni?sya bkas guru kafa nk mohon jawatan tersebut.dan yang berhampiran dgn mutira magna/kepong..mohon di balas

  87. Azahar May 10, 2011 at 4:55 am #

    Assalamualaikum.

    Saya difahamkan Pasti tidak menyediakan perkhidmatan untuk kanak2 bawah umur 4 tahun atau baby baru lahir.
    Boleh tolong recommend mana2 nursery yg bole jaga baby yg tempatnya berunsurkan Islamik ala2 Pasti. Saya tinggal area Ampang, Selangor.

    Terima kasih

  88. ustazah?teacher siti mariam May 17, 2011 at 3:29 am #

    say mempunyai pengalaman mengajar di pasti di pantai dalam selama 2 tahun pada 1994.dan 16 tahun lagi di tadika islam montesori antara bangsa dengan english full.kalau boleh saya mahu menubuhkan satu tadika pasti seperti yang di pengalami.

  89. ismailrudin June 1, 2011 at 2:12 am #

    assalammuaalaikum…sy duduk kt area sri sarawak jln hang tuah…pasti yg berdekatan ada x

  90. pemudawilayah June 2, 2011 at 12:08 am #

    Sdr Ismailrudin, Pasti yang berdekatan ialah Pasti Ar-Raudhah di Taman Midah. Hubungi 91313795

  91. sarah June 7, 2011 at 5:28 am #

    assalamualaikum…
    saya seorang pelajar diploma pendidikan awal kanak-kanak di universiti pendidikan sultan idris dan dijangka akan menjalani latihan industri pada bulan november tahun ini. saya ingin tahu, sekiranya pihak Pasti mengambil pelajar2 utk menjalani praktikum/latihan industri di Pasti… tq

  92. Yatie Omar June 22, 2011 at 9:11 am #

    assalmmualaikum
    saya tinggal di kawasan Kampung Melayu,Air Itam Penang. Saya sedang mencari tadika Pasti yg berdekatan dengan kawasan rumah saya,tapi masih tidak berjumpa hingga kehari ini. Anak saya sudah pun ketadika dan sudah berlajar selama 5 bulan,tetapi tiada keserasian dengan guru disitu. Almaklumlah,guru disana semuanya berbangsa india.
    Saya berharap jikalau saya masih lagi sempat menempatkan anak saya di tadika Pasti yg berdekatan.
    Terima kasih.
    Wassalam

  93. romzee June 24, 2011 at 11:36 am #

    saya berminat untuk mmembuka dan menguruskan tadika pasti. apakah syarat-syaratnya??

  94. pemudawilayah June 28, 2011 at 6:20 am #

    En Romzee boleh hubungi Dewan Pemuda PAS di kawasan EN Romzee untuk mendapatkan kebenaran dan berbincang dengan mereka

  95. faiz July 15, 2011 at 12:49 pm #

    Assalam..

    Saya Faiz dr Nukilan Unggul Sdn Bhd..Saya ingin berkongsi buku dgn sekolah-sekolah Pasti.Dimana buku-buku ini sudah diterima oleh Tadika Dzul Iman,Tadika Islam Mawip,Pra -sekaolah Jais dll.Buku ini mengisahkan kisah haiwan dari al-quran yang mengaitkan Nabi-nabi (big book).Buku ini mengandungi 12 tajuk.Jadi dengan siapa saya boleh berhubung untuk buat appointment..

    Faiz-marketing exec (013-3622432)

  96. liani July 19, 2011 at 12:19 pm #

    assalammualaikum w.b.t

    1.saya stay di pandan perdana. dia manakah lokasi pasti yang terdekat dgn kawasan rumah saya???
    2. ada atau tidak di sediakan waktu pembelajaran dan pusat jagaan selepas sekolah-sehingga pukul 6. jika ada berapakah kosnya?
    3.

  97. pemudawilayah July 20, 2011 at 12:08 am #

    Pasti yg terdekat ialah Pasti Al-Ummah. Sila pergi ke senarai pasti WP untuk dapatkan contact number. Pasti Al-ummah ada menyediakan nursery selepas waktu belajar.

  98. eda August 15, 2011 at 4:31 am #

    assalamualaikum…
    saya cuba menghubungi PASTI An-Nur Hidayah, tp masuk voice mail…ada cara lain tak untuk hubungi?

  99. pemudawilayah August 16, 2011 at 2:47 am #

    Call pengurusnya sdr Asmawari di 0162716990

  100. pemudawilayah August 18, 2011 at 12:56 am #

    Puan Zarina, saya dah maklumkan perkara tersebut kepada Pengurus Ibnu Sina

  101. Ibu Zharief August 26, 2011 at 7:20 am #

    salam,nk tanya kt mana PASTI yg paling dkt dgn pandan indah kl?

  102. pemudawilayah September 5, 2011 at 12:49 am #

    Pasti Al-Ummah di Kg Pandan arah ke Taman Maluri.

  103. Norhafizah Rosli September 5, 2011 at 8:47 am #

    Assalamualaikum…
    Saya mahu mendaftarkn anak sy di PASTI pd tahun hadapan dimana beliau akan berumur 5thn. Sy tinggal di Dusun Tua, Hulu Langat tp tadika PASTI tiada yg bhampiran di kwsn sy. sy juga mghadapi masalah kenderaan unt mhantar pergi dan balik anak sy. Mohon bantuan maklumat drpd pihak tuan/puan. Terima Kasih.

  104. pemudawilayah September 6, 2011 at 3:43 am #

    Maaf puan, Hulu Langat berada dlm Selangor. Cuba puan layari web pasti selangor untuk mendapatkan maklumat. TK

  105. mastutyhisham September 9, 2011 at 2:43 am #

    salam.saya nak tanya,ada x tadika pasti di kawasan kota damansara atau taman tun dr ismail.dan berapa kos untuk intake 2012 utk umur 4 tahun.

  106. pemudawilayah September 9, 2011 at 6:58 am #

    Maaf puan, kawasan itu bukan didalam KL. Puan boleh layari web pasti selangor utk dapatkan maklumat

  107. Nurani September 13, 2011 at 12:55 pm #

    salam.silibus PASTI mmg bagus.cuma perlu mantapkan dari segi pengurusan dan perlaksannan mengikut apa yang dirancang. Harap pengarah pasti kawasan ampang dapat membuat pemantauan berkala terhadap PASTI2 yang ada.Apa yg saya alami petukaran guru amat kerap,oleh itu amat menganggu pembelajaran anak-anak.

  108. pemudawilayah September 15, 2011 at 4:03 am #

    Puan boleh ajukan perkara ini ke pasti selangor. Ampang berada di bawah selangor

  109. tipah September 21, 2011 at 4:56 am #

    boleh tak sesiapa berikan saya no utk dihubungi PASTI kawasan lembah klang? spt PASTI AL-HIDAYAH no sudah di tamatkan perkhidmatan.. PASTI AL-HILMI pula tidak berjawab..

  110. pemudawilayah September 23, 2011 at 1:35 am #

    Cuba puan hubungi no ini, Puan Ruziah di 0192114473

  111. norhasliza September 27, 2011 at 9:40 am #

    assalamualaikum..sy nk tya..skrg saya dlm proses brpindah rumah..andai kata saya masukkan ank saya d tadika pasti area puchong dan nti bl saya pindah saya blh x tukarkan ank saya di area segambut..

  112. pemudawilayah September 27, 2011 at 9:49 am #

    Dari segi pelajaran, uniform dan buku mungkin tak jadi masalah. Tetapi dari segi bayaran mungkin berbeza. Puan kena check dengan pasti itu sendiri.

  113. mzi October 4, 2011 at 9:19 am #

    salam,saya nak kepastian,yuran untuk kelas di pasti huda segambut sppk RM 100 @Rm 150?

  114. pemudawilayah October 5, 2011 at 1:30 am #

    Tiada dalam pengetahuan saya berapa yurannya. Hubungi Cikgu Khatijah di 0193307582 untuk dapatkan maklumat.

  115. noor October 8, 2011 at 10:27 am #

    Assalammualaikum

    Saya nak tanya PASTI di Kg Cheras Baru(atau Pasti yang berhampiran cheras , ada tak pusat jagaan(day care)

  116. pemudawilayah October 11, 2011 at 3:56 am #

    Maaf puan, tiada pasti WP disitu. Saya rasa ini kawasan Selangor. Mungkin puan boleh check di web pasti selangor

  117. noor October 13, 2011 at 2:19 pm #

    terima kasih. saya dah check. dlm kawasan pandan.

  118. Rafidah October 18, 2011 at 7:59 am #

    Salam. PASTI putrajaya dah beroperasi ke..

  119. PASTI Putrajaya October 26, 2011 at 5:56 am #

    Salam

    PASTI Putrajaya insyAllah akan beroperasi pada tahun 2012. Untuk maklumat lanjut sila sms ke no telefon 019-2665247. Pihak kami akan menghubungi Puan.

    Wasalam

  120. En Faizal October 28, 2011 at 7:34 am #

    Salam,

    Saya berminat nk hntr anak di taska pasti. Saya nk kepastian sama ada cuti persekolahan di Pasti sama tak dengan cuti persekolahan sekolah biasa??

  121. pemudawilayah October 31, 2011 at 12:00 am #

    sama

  122. siti amaliya November 2, 2011 at 4:00 am #

    assalamualaikum,
    tuan,
    boleh bagi no phone HQ PASTI untuk saya berhubung dengan pihak sana.
    TQ
    alhamdulillah

  123. zariah zakaria November 11, 2011 at 3:40 am #

    assalamua’laikum..
    saya tinggal di samudra, berminat nak hantar anak di taska pasti , tetapi tiada pasti yang berdekatan .

  124. pemudawilayah November 11, 2011 at 7:20 am #

    Kalau tidak silap saya, Taman Samudra berada dalam kawasan Selangor. Puan kena check dengan pasti Selangor untuk memastikan pasti yang terdekat dengan kediaman Puan.

  125. pemudawilayah November 11, 2011 at 7:21 am #

    Cuba layari web Pasti Pusat

  126. hidayah November 22, 2011 at 8:43 am #

    Salam,saya tinggal di taman bukit segar 1,dimana taska yang terdekat boleh saya daftarkan anak saya?berapa yuran pendaftaran,adakah tranport disediakan?

  127. mazz November 24, 2011 at 3:32 am #

    Saya berhajat menghantar anak ke pasti kuantan. Boleh Bantu saya dapatkankan alamat dan no tel pasti cawangan Kuantan?

  128. pemudawilayah December 2, 2011 at 8:04 am #

    Taman bukit segar ni di Cheras kan? Pasti Ar-Raudhah di Taman Midah ialah pasti yang terdekat. Tel 91313795

  129. sarina December 7, 2011 at 1:07 am #

    masih boleh daftar lagi ka untuk kemasukan 2012 di pasti Al-Ummah…kg.pandan?

  130. masrina bt mokri December 9, 2011 at 12:23 pm #

    Assalamualaikum, saya ingin bertanya adakah pasti ini hanya berfungsi sebagai tadika dan ada day care slps waktu sekolah utk anak yg selepas umur 6 thn. terima kasih.

  131. mas December 13, 2011 at 12:45 am #

    salam. mencari PASTI di kawasan kg baru kuala lumpue

  132. rosmawati shaarani December 19, 2011 at 7:07 am #

    salam, nk tanya.. ada x pasti dikawasan bangsar..??

  133. Nor Asma December 25, 2011 at 2:34 am #

    assalamualaikum…
    Saya tinggal di Taman Kenchana Kuala Lumpur, Saya ingin mencari pusat asuhan tunas islam (PASTI) yang paling hampir dengan taman kenchana. InsyaAllah bagi kemasukan jan 2012.

    terima kasih.
    019-2171034

  134. jamilah ismail December 26, 2011 at 3:27 pm #

    diharap pasti putrajaya dpt beroperasi dgn segera.. kerana sy amat berminat ingin mendaftarkan ank sy.. sblm ni ank sy bersekolah di tadika pasti ibnu khaldun, alhamdulillah kini ank sy dah bole hafal surah, fatihah, dan mcm2 lagi ttg agama dan sebagainya,, sy terpaksa daftarkan ke caw sg merab dalam desa putra krn itu yg terhampir

  135. laily hamzah January 8, 2012 at 3:01 pm #

    camane yuran tadika,pendaftaran & monthly.juga waktu kelas ank2 smpai pkl brp.tq

  136. hana January 9, 2012 at 8:09 am #

    salam..saya ingin mengetahui pasti mana yang paling dekat setiawangsa au2,tetapi apabila saya telefon no pasti hidayah no telah tamat perkhidmatan.telefon hp pula tidak berjawab.bila telefon pengurusnya mcm tidak berminat menjawab..apakah mcm ni pengurusan pasti?

  137. fatihah tiey February 23, 2012 at 5:56 am #

    assalamualaikum…sy pelajar politeknik,,dalam jurusan bisnes..
    boleh ker sy buat praktikal yer?? skrg nie tgh buntu nk cari tempat buat praktikal..
    sy xtau sma ada tadika@pasti boleh buat praktikal…
    sy sedang mncari tmpat buat praktikal kwsan kepong,petaling jaya…

  138. midah hamid March 19, 2012 at 10:23 am #

    saya akan berpindah ke Taiping, saya nak tahu alamat terdekat sekolah PASTI di daerah selinsing semanggol PERAK….. Thank You.

  139. ann March 29, 2012 at 4:00 am #

    sy cuba byk kali tel pasti al ummah tp x berjwb.. pkl brp masa yg sesuai utk call..

  140. Rokiah April 9, 2012 at 2:12 am #

    Assalammualaikum…

    saya nk tanya klu Pasti An Najah… berapa yuran tuk kelas? pastu dia ada x jg tuk smpai petang?

  141. Rokiah June 11, 2012 at 1:49 am #

    Assalammualaikum…
    Saya ingin bertanya klu Pasti An Najah.. berapa total yuran tuk masuk kelas ngan daycare skali? pastu monthly dia berapa? jikalau ambil lebih dr pukul 6 berapa charge yang akan dikenakan??

  142. Nurulhuda June 25, 2012 at 3:46 am #

    Assalamualaikum…
    Saya nak tanya…ada x PASTI yang beroperasi di kawasan Gombak Batu 6 dan pengambilan dari umur berapa yek???serta waktu operasinya sampai jam berapa…terima kasih …harap soalan saya ini dapat mendapat perhatian pihak tuan…

  143. nizam July 4, 2012 at 1:33 pm #

    Assalamualikum,
    Yuran pendaftaran & bulanan pasti di Puj 2, tmn pck jalil, agak mahal , tetapi guru hanya 4 org, dan semuanya membawa anak kecil dijaga di sekolah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: