Calit-Calit Kanvas Kehidupan

22 Apr

Rasa Macam Ditipu

Dengan Keadaan Semasa

Aku Kapten Aku Harus Kuat

Aku Yang Memilih

Sistem Memang Begitu


Semua Berkepentingan

Dan Menggunapakai Selagi Boleh

Itu Norma Alam Yang Sukar Ditolak Ketepi

Itukah Yang Diajar Dan Digunapakai Oleh Nabi?


Nabi Mengajari Agar Lebih Berstrategi

Perang Juga Punya Modus Operandi Sendiri

Agak Sakit Untuk Diimplementasi Di Era Kini

Era Peperangan

Siapa Berkuasa Ia Kan Menang

Siapa Punya Jaringan Kuat Akan Bersorak

Siapa Punya Wang Besar Akan Tersenyumm


Sekali Lagi Aku Terfikir

Inikah Persaingan Dunia Yang Sebenar

Menggunapakai kelebihan insan

Untuk terus menaiki tahta


Juga mengapa tiada yang mengingat?

Tentang Pertarungan Sebenar

Destinasi Hakiki Yang Kekal Abadi

Siapa?


Tiada Yang Mengingat

Tersadung Dalam Sistem Yang Bingit

Kau Dan Aku Harus Memilih

Kau Dan Aku Harus Sedar Sendiri

Kerna Hukum Alam Akan Berakhir


Astagfirullahallazi m

Terkedu Aku Di Depan Skrin

Melihat Era Globalisasi Kini

Memikir Masa Depan Diri Dan Anak Bangsa

Pertempuran Kini Bukan Sebarangan

Harus Persiapan Yang Maha Hebat


Penindasan.

Persaingan.

Ketamakan.

Kedengkian.


Benarlah Kata Pepatah

Only The Best Man  Win?


Cuma Aku Harapkan

Agar Mereka Selepas Menang

Bersimpuh Menadah Tangan

Mengucap Syukur Pada Yang Esa

Diberikan Kekuatan Dan Kemenangan

Agar Lebih Banyak Menyumbang

Pembangunan Dan Kekuatan Insan

Bukan Berdada Sombong Dengan Kehebatan


Kerna Manusiawi Itu Nipis Akalnya

Lemah Imannya

Bersemangat Kerna Insani

Punyai Nawaitu Yang Tersendiri


Tetapi Jika Semuanya Disadungkan Kepada Nilai Islami

I.Allah Lebih Kemas Dan Bertepi


Wahai Allah

Hilangkanlah Rasa Syakwasangkaku Kepada Insan-Insan Dimukabumi

Keluarkanlah Aku Dari Kesibukan Duniwai Yang Kerap Melemaskan

Berilah Aku Peluang Untuk Menikmati Hembusan Harummu

Agar Apa Yang Aku Perbuat Hanya Keranamu

Berilakah Aku Peluang Untuk Merasai Nikmat Cintamu

Nikmat Cinta Itu

Kerdipan Pandangan Mu Amat Ku Rindui

Hadirlah Berkali-Kali Dalam Hatiku


Wahai Allah

Aku Banyak Dosa

Jangan Kau Hukumku Dengan Dosa-Dosaku. ..

Berikan Sedikit Keampunan, Cinta Dah Rahmat Mu..


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah


Wahai Tuhan Yang Maha Mengatur

Aturkanlah Yang Terbaik Untukku

Aku Gagal Merekayasa Kehidupan Duniawi

Aku Gagal Memanfaatkan Jaringan Yang Aku Ada

Aku Lemah Ya Allah

Aku Jahil Ya Allah

Aku Lemah Dalam Sistem Tadbirmu Di Buka Bumi

Ingatkan Aku Ya Razak


Ingatkan Ku

Ya Tuhann


Ingin Sekali Lagi Aku Merasai Kemanisan Bersamamu

Kudus Dan Doaku Kepada Mu

Pandanglah Aku Dengan Kerdipan Yang Agung

Agar Aku Dapat Kembali

Memperjuangkan Agamamu


Wahai Allah

Ingatkan Aku Yang Sentiasa Alfa

Wahai Allah

Ingatkan Aku Dengan Amanahku

Keluarkan Aku Dari Kepompong Ini

Aku Ingin Bebas Bersamu

Aku Ingin Terus Mengejar Cintamu


Perjalananku Hampir Tersasar Jauh

Dek Kesibukan Yang Tiada Noktah…


Bantulah Aku

Wahai Allah

2 Responses to “Calit-Calit Kanvas Kehidupan”

  1. Azhar Ahmad November 26, 2011 at 8:55 am #

    kata kata yang penoh makna untok kita renung kan bersama

  2. Yuli November 26, 2011 at 8:57 am #

    kata kata yang penoh makna untok kita jadi kan pedoman dan untok renungan bersama

Leave a Reply

